vineri, 14 septembrie 2012

Mediterana si Asia

Trebuie sa incep blogul acesta prin a cere scuze de intarzierea acestei relatari, dar evenimentele s-au intamplat cu repeziciune si mi-am dat seama ca de doua saptamani nu am mai scris.

Vaporul mult asteptat, intr-un final si-a ridicat ancora din Egypt avand in cala lui 70 de Tiruri Turcesti si Terracanul nostru, bineinteles 70 de soferi Turci, care de la prima intalnire am constatat fara surprindere ca sunt oameni minunati si spre linistea noastra sufleteasca si ei impartaseau aceleasi crunte experiente traite in Egypt. Ascultand nemultumirile si indignarea lor m-au facut sa inteleg ca nu este nimic gresit cu mine, ci intradevar sistemul din Egypt nu cruta pe nimeni, indiferent de nationalitate, religie sau motivul pentru care te aflii in acea tara. Vaporul Apollonia este sub pavilion Moldovenesc si cu echipaj Rusesc deci imediat am simtit ca Expeditia noastra se apropie vertiginos de sfarsit, un sfarsit pe care l-am visat de luni de zile, poate chiar de ani, un sfarsit care simteam ca nu ne mai poate opri nimeni si nimic sa il trecem. Marea Mediterana este o frumusete salbatica si nu este greu de comparat cu desertul, locuri la fel de linistite, cu orizonturi care se unesc cu cerul fara nici o obstructie, un peisaj care este la fel pe toate cele 360 de grade. Peisajul a fost schimbat doar cand in partea dreapta si-a facut aparitia dealurile si relieful muntos al insulei Cipru, o insula pe care de mult vrem sa o vizitam iar de data aceasta am fost atat de aproape dar in acelasi timp departe de traseul nostru, care ne ducea doar cu 10 noduri marine inspre Mersin, Turcia. Dupa trei zile de spart valuri Mediteraniene, povesti cu Turcii care nu vorbeau o iota engleza, dar ne-am inteles povestirile si amabilitatea, combinata cu respectul reciproc, doar prin zambete si gesturi, o limba universala care se practica in toata lumea, incepand cu triburile din Africa si pana la Bruxelles.

img_0385 Apollonia pregatita de incarcareP1080133

Incarcat si gata de plecare…    IMG_0425Ce minunat este sa stai sa bei un ceai, iar altcineva sa fie atent la drum…….P1080070

Pe data de 4 Septembrie, exact la 4 luni si o zi de la plecarea din curtea noastra din Durban, am pasit pe continentul Asiatic, lasand in urma Africa. Am fost emotionati de faptul ca intram intr-o lume diferita, dezvoltata economic, cu oameni grabiti si stresati, deci tot ce ne inconjura era total opus fata de ce lasasem in urma in Africa. Frica de pustietate se transformase in frica de aglomeratie, animalele salbatice se transformase in “ animale “ de fier care te inconjurau, iar sunetele acestor animale de fier era claxonul. O lume unde totul se intampla la secunda, unde nu te poti oprii unde si cand vrei, sa admiri ceva frumos sau deosebit, o lume unde toti se grabesc undeva si nu au timp dedicat la ceea ce ii inconjoara. Total opus Africii, un continent unde timpul nu reprezinta nimic, unde totul se intampla cu incetinitorul si maine este o alta zi. Dupa formalitatile din Mersin de emigrare si vama, ( terracanul a fost pus la raze X ), am continuat drumul inspre Ankara, un drum de autostrada, foarte bun si aglomerat dar care a facilitat parcurgerea sutelor de kilometrii, fara efort. Am decis sa nu intram in Ankara si sa petrecem mai mult timp in Istambul. La un moment dat nu am putut sa nu observam un lucru foarte inedit si special si anume, un imens platou alb care se intindea pana la orizont. Initial nu am stiut ce este. Parea ca si un patinuar, lucru ce nu putea fi deoarece afara erau 35 de grade C. La prima posibilitate am iesit de pe autostrada sa ajungem mai aproape sa vedem ce este. Acest platou alb era de fapt un lac care se evaporase si a ramas doar sarea. Este o senzatie unica si deosebita sa te plimbi pe un platou de sare.

IMG_0653Debarcarea in Turcia

IMG_0889Pe sare…IMG_0909  IMG_0898Lacul Tuz Golu, Lacul de sare

Turcia este o tara foarte dezvoltata, cu o infrastructura bine pusa la punct iar oamenii sunt amabili si ospitalieri. O tara foarte frumoasa. Autostrada serpuieste printre munti, care ii taie cu multimea de tunele si ii uneste prin viaducturile foarte inalte si numeroase. Turcia nu este ieftina si pare mult prea scumpa si prin faptul ca faceam comparatie cu Africa, iar combustibilul este cel mai scump din lume, fapt ce am stiut inainte de a intra in Turcia si am umplut toate canistrele si rezervorul cu motorina in Egypt. Macar atat este bun in Egypt, pretul la combustibil.

IMG_0720 Intersectie in Turcia, la fel ca si SpagheteleIMG_0778Unul din zecile de tunele……

Peste noapte am poposit la un hotel unde am cazut rupti dar bucurosi ca distanta pana acasa este mai mica de cat a fost ieri.

Pentru a vedea intregul album, apasa te rog pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/01092012PlecareaDinEgyptApollonia

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/04092012SosireaInTurciaMersin

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/04092012TurciaMersin

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/05092012TurciaMersinLaAnkara

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/05092012TurciaAnkaraDesertulDeSare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu