marți, 28 august 2012

Cape Town–Cairo s-a sfarsit

Drumul prin Desertul Sahara a continuat de-a lungul liniei de cale ferata Trans-Sahara si dintr-o data la orizont au aparut faimoasele Piramide, care este indiciul ca am ajuns in Cairo. Satisfactia de implinire a fost mare si am realizat ca este sfarsitul primului capitol din Expeditia Drumuri Africane 2012. Am gasit un Camping unde un dus de 30 de minute a fost primit ca o mana ceresca si ne-a pregatit pentru vizita la Piramide. Pentru a vizita Piramidele am mers cu masina dar din pacate nu am putut intra linga Piramide deoarece am fost oprit de politie pentru cele 4 canistre de motorina care le am pe portbagajul de pe Terracan si Ei au considerat ca sunt un pericol public in ciuda argumentelor mele ca aceste canistre sunt legale si nu am venit cu nici o intentie sa arunc in aer monumentele Egiptului si nu am nici o inclinatie de a fi sinucigas cu bombe. Nu m-au crezut si asa a ramas sa mergem pe jos. Nu este deloc departe si sunt o multime de arabi care ofera plimbari cu Camile, Cai si trasuri, dar nu este nevoie.

clip_image001Trans Sahara clip_image002noi doi si piramida

Piramidele sunt foarte mari si impresionante( dar nu stiu de ce am avut impresia ca sunt mult mai mari???!!!!!) si sunt deosebite prin arhitectura simpla dar foarte exacta si prin faptul ca au fost facute cu asa de multi ani in urma.( 4000 de ani)

Piramida Cheops sau Khufu’s construita intre anii 2560-2540 BC, fiind cea mai mare, cu cei 146.5 metri, urmata de Piramida Khafre si cea mai mica, Piramida Menkaure, sunt cele trei Piramide pazite de catre Sfinx, care este o statuie foarte mare, impresionanta si frumoasa, chiar si fara nas. Vizitarea acestora costa 10Dolari US, iar daca doresti sa intri in incaperea din Piramida platesti aditional suma de 14 Dolari US dar acest tunel in Piramida este o adevarata prostie si jecmaneala care nu merita absolut deloc banii.

clip_image003Un pic de nisip cadou pentru Andreiclip_image004Camelia este mare? sau piramida este mica?

clip_image005Bine ca a fost acolo sa ma sprijin de Ea caci altfel cadeam

clip_image006Sfinxul clip_image007

A doua zi dimineata, mai precis pe data de 23/August am plecat din Cairo inspre Port Said sa ne imbarcam pe vaporul RO-RO care ne v-a trece peste Marea Mediterana in Turcia la Mercin. Bineinteles povestea de la intrarea in Egypt se repeta si suntem din nou bagati pana in gat in mizeria birocratica a Egyptului, o birocratie care este de neinteles si pentru localnici, un sistem ramas de pe vremea lui Mubarak care este foarte greu si de durata sa se schimbe si din nefericire este dusmanul economiei Egyptene. De doua zile umblam din birou in birou si din usa in usa impreuna cu agenti platiti cu bani multi sa rezolvam actele de iesire a Terracanului. Platim sume foarte mari, nu stim pentru ce si pentru cine, iar daca pui prea multe intrebari se enerveaza si iti dau de inteles ca acesta este sistemul si nu este o alta cale. Duminica se pare ca ne vom imbarca pe vapor, iar trebuie sa mentionez ca intrarea si iesirea in Egypt m-a costat peste 3200 dolari US, de 100 de ori mai mult de cat frontierele celor 14 tari ce le-am traversat pana a ajunge aici si asta nu include cele 12 zile de hotel, taxiuri si aditionale. Egyptul este o tara frumoasa, dezvoltata cu oameni buni dar cu un sistem birocratic dezgustator care te face sa nu mai vi niciodata aici. Si este pacat, dar sper ca acest lucru sa se schimbe in bine sa fie mult mai accesibila pentru viitorii turisti.

Pentru a vedea intregul album te rog apasa pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/22082012EgyptCairoPyramids

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/22082012EgyptSfinx

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu